Ptáte se, proč byste měli dělat detailní byznys plán a ještě k tomu nějakou prezentaci? Je to jednoduché, chcete-li investora zaujmout, nemůžete mu jako první předložit několika stránkový text s podrobným popisem vašich plánů.
A jak tedy k investorovi přijít? Přemýšlíte, jestli mu zaslat email či zkoušet štěstí v některých z výběrových řízení? Napadlo vás už, že prostě půjdete do kanceláře vybraného investora a tam ho okouzlíte face to face?
NESMYSL!
Na takové oslovení je tedy potřeba se řádně připravit. To je jasné, už jen proto, že pokud chcete někoho oslovit, měli byste být řádně připraveni na všechny situace. Investor by měl vidět, že je za vaším vysněným byznysem a plánem i nějak práce, která bude vypovídat o tom, že jste opravdu tím člověkem, do kterého by se mělo investovat.
Výsledkem takové práce by tedy měl být samozřejmě detailní byznys plán, kde bude popsáno všechno, od základních informacích o vaší firmě až po plánované a předjednané dodavatele a klienty. Nicméně k tomu, abyste investora přesvědčili o tom, že se má opravdu na váš byznys plán podívat, musíte nejprve zaujmout. A to se vám povede jedině v případě, že budete mít výborný tzv. Pitch deck.
Ptáte se, co to je PITCH DECK?
Toto je v podstatě, jak už bylo řečeno, stručná prezentace, často vytvářená v PowerPointu či Keynote nebo jiných programech vytvářejících prezentace. Tato prezentace tedy podá sledujícím rychlý a srozumitelný přehled o vašem obchodním plánu. Dá se předpokládat a s tím svoji prezentaci vytvářejte, že budete právě přímo na osobním jednání prezentovat tento váš výtvor. Ať už to bude u potenciálního investora v kanceláři či online. Tento pitch deck můžete samozřejmě používat i pro prezentaci partnerů a kolegů spoluzakladatelů.
K čemu byste ji tedy vytvářeli?
Pokud vám doposud není jasné, proč byste dělali ještě prezentaci vašeho byznys plánu, je to zcela jednoduché. Je potřeba investora v krátkosti zaujmout, a protože nemají čas, musíte se pokusit nacpat vše důležité s hlavou a patou do čtyři minut.
Pokud se vám v tomto čase podaří investora nadchnout, můžete počítat s tím, že o další detaily vašeho byznys plánu se bude sám zajímat v pozdějších jednáních.