Dnes si většina z nás již život bez internetu takřka nedokáže představit. Slouží nám nejen k okamžité komunikaci s kýmkoliv po celém světě, ale také k hledání prakticky jakékoliv informace. Cokoliv nás zajímá zde najdeme. To ovšem může představovat problém. Jen málokdo totiž dokáže v té přemíře údajů a dat vyfiltrovat ty, které skutečně potřebuje. A to ani s pomocí nejrůznějších vyhledávačů. Jak tedy zjistit to, co potřebujeme a nespadnout přitom do žádné z pastí? Tím prvním krokem je použité vhodného vyhledávače. Ideální jsou ty mezinárodní. Mnohé z nich, například Google, podporují i češtinu, takže nemusíte znát žádný cizí jazyk, abyste je mohli používat. Dotaz by pak měl být co nejkratší a nejpřesnější.
To by se zdálo jako vše, avšak tak tomu není. Ačkoliv je totiž seznam výsledků obvykle seřazen podle relevance, existuje z tohoto pravidla výjimka. Tou jsou sponzorované odkazy, tedy reklamy. Ty se vždy zobrazí jako první, bez ohledu na to, jak velká shoda mezi jejich obsahem a vyhledávaným výrazem panuje.
Dobré je, že tyto musí být označeny, aby bylo jasné, že se jedná právě o reklamu. Je tedy dobré se podívat, zda onen odkaz takovéto označení nemá, než na něj klikneme.
I když však najdeme relevantní výsledek, který nám přinese to, co chceme, náš úkol ještě nekončí. Je totiž nutné dobrat se samotného zdroje oné informace. Na internet si totiž může bez nadsázky napsat kdokoliv prakticky cokoliv, avšak to ještě neznamená, že to je pravda. Proto jděte až k původnímu zdroji, abyste se přesvědčili, že je skutečně důvěryhodný.
Tím se vyhnete podlehnutí dezinformacím, které jsou v dnešní době stále větším problémem. Ověřovat si tedy pravdivost toho, co si na jakémkoliv webu přečteme, by se mělo stát samozřejmostí. Jen tak se jim dokážeme ubránit.
Jistě, je to složitější proces, než by se na první pohled mohlo zdát. Věřte ale, že dodržení veškerých kroků se vám rozhodně vyplatí.