Kdo se jen trochu vyzná v obchodním zákoně, ví, že každá firma musí mít zaregistrované své sídlo. Právě na tuto adresu mu totiž budou chodit úřední dopisy a zde jej také budou hledat případní zájemci, ať už z řad investorů, úřadů či zákazníků. Je tedy jasné, že by se mělo jednat o prostory poměrně reprezentativní, odpovídající vážnosti firmy.
Problém je v tom, že zvláště začínající podnikatelé něčím takovým obvykle nedisponují. Zvláště dnes, kdy mnozí provozují obchod pouze přes internet, se stává, že kamennou prodejnu vůbec nemají. Jistě, mohou si jako své sídlo dát svou domovskou adresu, avšak to z výše uvedených důvodů není vždy ten nejlepší nápad. Nehledě na to, že zveřejňovat, kde bydlíme, není také zrovna ideální.
Mnozí z nich proto raději volí virtuální sídlo https://www.companiesandoffices.cz/sidlo-spolecnosti/ firmy. Nejedná se, jak by se mohlo zdát, o umístění na internetu, nýbrž o jakousi proxy adresu, kterou může v případě potřeby daný člověk využít. Jedná se v podstatě o formu pronájmu, jen s tím rozdílem, že prostory bude využívat pouze občasně a bude si většinou pouze chodit vybírat poštu.
Výhodou je samozřejmě především nižší cena, a to ať už ve srovnání s cenami nemovitostí nebo výší nájmů, zvláště pak na prestižnějších místech. Díky tomu si jej mohou dovolit i ti, kteří právě začínají a ti, kteří to klasické zkrátka nepotřebují.
To vše však samozřejmě neznamená, že se hodí pro každého. Pro některé může být překážkou fakt, že daný prostor mohou používat pouze občasně. To platí zvláště pro ty, kteří chtějí často jednat ať už s investory či zákazníky.
Také ti, jejichž podnikání vyžaduje kamennou prodejnu či speciální výrobní prostory by s touto variantou byli nespokojeni. Byla by totiž pro ně zbytečná, neboť už sami mají místo, kde v podstatě sídlí. Jednalo by se tedy o zbytečnou ztrátu peněz, což si žádný rozumný podnikatel nemůže dovolit.
I zde tedy vidíme, že existují pro i proti. Každý tedy musí zvážit sám, co je pro něj a pro jeho firmu nejvhodnější. Jen tak může na trhu skutečně prorazit.